Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 102021
تاریخ انتشار : 4 اسفند 1386 0:0
تعداد مشاهدات : 29

نخستين بازي رايانه اي دفاع مقدس با عنوان "نبرد خيبر" رونمايي شد

نخستين بازي رايانه اي دفاع مقدس، با امکان قرار گرفتن در موقعيت هاي متفاوت در عمليات خيبر، جمعه شب و در همايش "ستارگان خيبر" در حضور سرداران ارشد سپاه، مسئولان فرهنگي و خانواده هاي معظم شهدا رونمايي شد. اين بازي رايانه اي با موتوري کاملا ايراني، محيط گرافيکي مناسب و بر اساس جغرافيا و سير تحليلي عمليات غرور آفرين خيبر طراحي شده که قرار است تابستان 87 به توليد انبوه برسد. به گزارش باشگاه جواني خبرگزاري برنا، نخستين بازي رايانه اي دفاع مقدس، با امکان قرار گرفتن در موقعيت هاي متفاوت در عمليات خيبر شب گذشته در همايش "ستارگان خيبر" و در حضور سرداران سپاه و مسئولان فرهنگي و خانواده هاي شهدا رونمايي شد. مقدم، دبير برگزاري همايش ستارگان خيبري، درباره اين بازي رايانه اي اظهار داشت: بازي نبرد خيبر، يک بازي کاملا مفهومي و موثر و کارشناسي شده است و با موتوري کاملا ايراني و محيط گرافيکي مناسب و بر اساس جغرافيا و سير تحليلي عمليات غرور آفرين خيبر طراحي شده و گوشه ديگري از تحول خواهي کانون جوانان خيبري محسوب مي شود. بنابر اين گزارش، حميد لطفي از دست اندر کاران توليد نخستين بازي رايانه اي دفاع مقدس درباره طراحي اين بازي گفت: مقوله بازي هاي رايانه اي قطعا محصولي فرهنگي و رسانه اي محسوب مي شود که متاسفانه در آن دچار معضل هستيم و نتوانستيم تاکنون آن طور که بايد به آن بپردازيم. وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در 13 دي ماه سال 84 و اشاره ايشان به بازي هاي رايانه اي به عنوان محصولي فرهنگي و رسانه اي، تصريح کرد: از سال 81 تيمي براي تحقيق در زمينه بازي هاي رايانه اي تشکيل شد که توانستند پس از سه سال به زير ساخت هاي فني تهيه و تنظيم اين دسته از توليدات نرم افزاري و فرهنگي دست پيدا کنند. مسئول امور رايانه اي کانون جوانان خيبري در ادامه تاکيد کرد: بازي هاي رايانه اي براي طراحي نياز به موتور گرافيکي (engine game) مناسب دارند؛ هر چند اين موتور engin در بازار ها و از طريق شرکت هاي خارجي توليد شده است و با قيمت هاي کلان و سرسام آور در اختيار قرار مي گيرد اما معمولا اين کار با Source بسته انجام مي شود که امکان آزادانه کار کردن را از طراحان مي گيرد. وي تصريح کرد: با همه اين مشکلات، خوشبختانه در سال 84 موفق به توليد اولين موتور گرافيکي بازي هاي رايانه اي شديم که به ما اجازه مي داد سبک هاي مختلف اين بازي ها را در اين موتور اجرا کنيم. به گزارش برنا، لطفي بازي هاي رايانه اي را يک محصول رسانه اي معرفي کرد و اذعان داشت: اين توليد فرهنگي گرافيکي و پويا تفاوت عمده اي با ساير رسانه ها دارد و آن تاثير عميق اين رسانه به دليل تعامل دو طرفه فرد بازي کننده با محيط بازي است و به همين دليل ميزان تاثير گذاري آن بر روي مخاطب به شدت عميق تر و گسترده تر است. وي در همين زمينه اضافه کرد: از آن جايي که فضاي بازيهاي رايانه اي، فضاي مناسبي براي سوء استفاده قدرت طلبان و نظام هاي سلطه طلب محسوب مي شود و جنبه منفي آن براي القاي اهداف به کار گرفته مي شود، طرحي از سوي کانون جوانان خيبري براي تصوير سازي و بازسازي صحنه هاي نبرد دفاع مقدس به ما ارائه شد که بنابر اين طرح سعي کرديم بازي رايانه اي قابل توجهي را که به نظر مي رسد از نظر کيفي و کمي کار قابل توجه است، طراحي و ارائه کنيم. وي در پايان اظهار کرد: اميدواريم در تابستان سال 87 اين بازي را به عنوان نخستين بازي رايانه اي در زمينه دفاع مقدس ارائه کنيم و به توليد انبوه برسانيم.