Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 117798
تاریخ انتشار : 25 آذر 1387 0:0
تعداد مشاهدات : 33

بازي رايانه اي «عصر پهلوانان» رونمايي شد

خبرگزاري فارس: بازي رايانه اي «عصر پهلوانان» امروز در مؤسسه آسمان فرهنگستان هنر رونمايي شد و از اواخر دي ماه وارد بازار مي شود. به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، نشست خبري رونمايي از بازي رايانه اي «عصر پهلوانان» صبح امروز با حضور عبدالحسين لاله مدير گروه تخصصي چند رسانه اي فرهنگستان هنر و سيدبهرام برقعي مدير پروژه اين بازي در مؤسسه فرهنگي و هنري آسمان برگزار شد. لاله در ابتدا با اشاره به اهميت پرداختن به هنرهاي ميان رشته اي و هنرهاي ديجيتالي گفت: هنر كشور ما همچنان سنتي است و در زمينه هنرهاي ديجيتالي بسيار فقيريم كه يكي از دلايل عقب ماندگي هنر ما نيز همين عدم پرداختن به جذابيت هاي بصري است. وي راه اندازي گروه چند رسانه اي فرهنگستان هنر را در همين راستا عنوان كرد وگفت: اين گروه بيشتر از دوسال از راه اندازي آن نمي گذرد و بنابراين ما نه تنها در عرصه توليد هنرهاي ديجيتالي و چندرسانه اي بلكه در عرصه مباحث نظري آن هم فقير هستيم و منابع كافي در اين زمينه در اختيار نداريم. وي در ادامه گفت: استفاده از ديجيتال در هنرهاي سنتي كشور منجر به پديد آمدن هنرهاي ميان رشته اي همچون ديجيتال آرت،ديجيتال فيلم و... مي شود و گروه تخصصي چندرسانه اي فرهنگستان هنر نيز به وضعيت توليد و پژوهش در اين عرصه توجه دارد. لاله در ادامه با اشاره به اهميت پرداختن به بازي هاي رايانه اي دركشور گفت: ساخت بازي هاي رايانه اي دركشور ما بسيار ضعيف است و تكنولوژي ساخت آنها را كه بتواند با استانداردهاي جهاني رقابت كند نداريم. وي به اهميت و نقش بازي هاي رايانه اي در عرصه اجتماعي و سياسي هم اشاره داشت و افزود: قبل از ورود سربازان آمريكايي به عراق، نوعي بازي با همين موضوع يعني حمله سربازان آمريكايي به عراق طراحي شده بود كه قطعاً در ذهنيت سربازان امريكايي در عراق بسيار تأثيرگذار بوده است. لاله تأكيد كرد: گروه چندرسانه اي فرهنگستان هنر به دليل فرهنگساز بودن بازي هاي رايانه اي و نقش بازدارنده آن در تهاجم فرهنگي، تصميم به بررسي و حمايت از اين بازي رايانه اي گرفت و در مسير توليد آن نيز پيشنهادهايي براي بهتر شدن كار ارايه داديم كه تداوم تاريخي اين بازي، يكي از اين پيشنهادها بود. مدير گروه چندرسانه اي فرهنگستان هنر در ادامه به شباهت شخصيت اصلي اين بازي به «رمبو» اشاره داشت وگفت: اگر اين شباهت وجود دارد به اين دليل است كه نتوانسته ايم برنامه اي توليد كنيم كه اين شباهت را به سمت نشانه هاي ايراني ببريم. در ادامه اين نشست بهرام برقعي مدير پروژه بازي رايانه اي «عصر پهلوانان» گفت: ايده اصلي اين كار را از سال 1381 ارايه كرديم و در سال 86 كار را با حمايت صنايع نوين به صورت آزمايشي تحويل داديم و آبان ماه سال گذشته نيز نسخه توليدي اين بازي را شروع كرديم. وي درباره ايده اصلي داستان گفت: در آغاز به اين نتيجه رسيديم كه داستان هاي شاهنامه قابليت بسياري براي تبديل شدن به بازي رايانه اي را دارند، اما چون حدس مي زديم در اولين تجربه ما، كار خوبي از آب در نيايد، بنابراين بسيار با احتياط عمل كرديم و تنها از داستان ها و شخصيت هاي شاهنامه الهام گرفتيم و با برداشتي آزاد، داستان اين بازي را نوشتيم. برقعي تأكيد كرد: هدف ما تنها ساختن يك بازي نبود، بلكه خواستيم كاري انجام دهيم كه بتوانيم درعرصه جهاني به آن افتخار كنيم. وي هزينه هاي ساخت اين بازي را حدود 200 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: شايد ما نتوانيم رقابت چشمگيري با ديگر كشورهاي دنيا در اين عرصه داشته باشيم، اما مي توانيم با متفاوت بودن جاي خود را در عرصه بين المللي داشته باشيم. برقعي همچنين گفت: اين بازي از 9 سرزمين تشكيل شده و محوريت آن در شهر زابل است و 110 شخصيت مختلف در آن حضور دارند كه 94 شخصيت آن اورجينال هستند و 23 شخصيت، راه برنده اصلي بازي هستند. وي افزود: شخصيت اصلي اين بازي «آتارا» نام دارد كه برگرفته از يك شخصيت اسطوره اي است و از يك تيم حرفه اي براي گويندگي استفاده كرديم و حدود 110 صداي مختلف در آن صحبت كرده اند. مدير اين پروژه زمان ورود به بازار اين بازي را حدود اواخر دي ماه اعلام كرد و گفت: تبليغات تلويزيوني اين بازي نيز بعد از دهه محرم آغاز خواهد شد. برقعي همچنين از فرهنگستان هنر، مؤسسه صنايع نوين، بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، بنياد فردوسي و حوزه هنري استان تهران به عنوان حاميان اصلي اين پروژه نام برد. بازي رايانه اي «عصر پهلوانان» به قيمت 5 هزار تومان از اواخر دي ماه سال جاري وارد بازار خواهد شد