Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 121186
تاریخ انتشار : 19 بهمن 1387 0:0
تعداد مشاهدات : 6

انقلاب اسلامي ظهور باطن دين در حيات اجتماعي است

رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ظهور باطن دين در حيات اجتماعي و تئوري است.به گزارش فارس از مشهد، حجت الاسلام مهدي ميرباقري در جمع طلبه هاي حوزه علميه مشهد با اشاره به جبهه مخالف نظام اسلامي افزود: رنسانس كه شاخصه اصلي آن سكولاريسم است، به سعادت جهان مستقل از دين مي پردازد كه در ادامه آن اومانيسم و ليبراليسم شكل گرفت. وي گفت: سكولاريسم كه در غرب به تمدني تبديل شده بود، تمامي مرزهاي جغرافيايي در جهان را درنورديد و درصدد تسخير فرهنگ ها و تمدن ها از طريق دهكده كوچك جهاني برآمد. رئيس فرهنگستان علوم اسلامي با ادعاي تاثير گذاشتن اين تمدن بر ايران دوره پهلوي ادامه داد: دولت پهلوي از اقمار فرهنگي اين جريان بود و مديريت كشور را بر آن اساس اداره مي كرد. ميرباقري افزود: اين جريان با حذف مفاهيم قدسي، حذف روحانيت را مدنظر داشت، از اين رو درصدد ايجاد طبقه مرجع مانند دانشگاه براي جايگزيني روحانيت بود. وي با اشاره به تكامل تئوري حكومت اسلامي افزود: جغرافياي سياسي شيعه از زمان امام رضا(ع) آغاز شده و تاكنون ادامه دارد كه در ادامه آن امام خميني(ره) مسئله و تئوري جديدي به نام فقاهت را وارد اين جغرافيا كرد. رئيس فرهنگستان علوم اسلامي افزود: تئوري ولايت فقيه امام خميني (ره) مقابل تمامي تئوري هاي غربي است كه دين را تعريف به ولايت مي كند و حكومت را مختص به اولياي خدا و ولايت حقه مي داند. ميرباقري تصريح كرد: امام خميني (ره) دين را باطن ولايت مي دانست كه هنگام اجراي آن، جامعه ديني مي شود، به عبارتي باطن دين، ولايت است كه در عصر غيبت از طريق فقيه، نه انسان كامل اجرا مي شود. وي افزود: امام خميني (ره) انديشه خود را در مقياس وسيع اجتماعي توسعه داد و معتقد بود كه جريان دين، ولايت فقيه و مديريت اجتماعي، كه منشا آن شريعت است و از درون آن حكومت بيرون مي آيد.