Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 122986
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1387 0:0
تعداد مشاهدات : 12

پل دريزن: انيميشن هاي ايران بر اساس داستان گويي كهن شكل گرفته اند

خبرگزاري فارس: پل دريزن، انيماتور آلماني گفت: انيميشن هاي ايراني بر همان سنت هايي استوارند كه در كشور شما براي داستان گويي استفاده مي شود. آثار بسيار خوبي نيز بر همين اساس ساخته شده است اما متاسفانه در عرصه جهاني فضاي كافي به آنها داده نمي شود. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، پل دريزن، انيماتور آلماني كه در هيات داوران بخش مسابقه بين الملل ششمين جشنواره پويانمايي تهران حضور دارد، با بيان اين مطلب درباره كيفيت آثار اين دوره از جشنواره گفت: "خوشبختانه مجموعه آثار بسيار خوبي در جشنواره جمع شده است و تاكنون كارهايي با كيفيت بالا ديده ام. شايد اگر هيات اوليه انتخاب آثار با سخت گيري بيشتري عمل مي كرد، كيفيت آثار نهايي از آثار فعلي هم بهتر مي شد. " اين هنرمند كه رياست دانشكده انيميشن سنتي و ديجيتال مدرسه فيلم آلمان را بر عهده دارد در باره شيوه كار خودش در خلق آثار انيميشن عنوان كرد: "اساس سبك من، داستان گويي است و به همين دليل هم از شيوه كار ايراني ها خوشم مي آيد. با توجه به همين موضوع هميشه سعي مي كنم در تنهايي كامل آثارم را بسازم و فقط در مراحل تكنيكي از متخصصان استفاده كنم. " اين هنرمند كه تاكنون در جشنواره هاي مختلفي در هيات داوران عضويت داشت در باره شيوه كار هيات داوري براي جشنواره پويانمايي تهران، گفت: "بر اساس تجربه هايي كه در جشنواره هاي ديگر به دست آورده ام، عقيده دارم اگر هيات داوران در همان سالني حضور داشته باشند كه تماشاگران به تماشاي فيلم مي نشينند به نتايج بهتري دست مي يابند چون شاهد عكس العمل مخاطبان نسبت به هر صحنه خواهند بود. " * رجبي پور: جلوه هاي ويژه ، هنري كه به چشم نمي آيد جلوه هاي ويژه در فيلم هاي سينمايي تنها محدود به مرحله پس از توليد نيست بلكه بايد قبل و هنگام توليد يك فيلم نيز به آن توجه كرد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، بهزاد رجبي پور از پويانماهاي فعال و متخصصان جلوه هاي ويژه در دومين نشست تخصصي ششمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران كه با عنوان "رويكردي اجرايي در جلوه هاي ويژه سينماي ايران برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: متخصصان و تيم جلوه هاي ويژه جزو اولين گروه هايي هستند كه مي توانند قبل از فيلمبردار وارد عمل شده و به مشاوره با كارگردان براي ساخت صحنه هاي مختلف بپردارند. وي به همراه عليرضا رنجبر و شورابي از ديگر متخصصان جلوه هاي ويژه به بررسي عوامل مختلف در جلوه هاي ويژه پرداختند و جايگاه جلوه هاي ويژه در بخش هاي توليد يك فيلم، مراحل توليد و تكنيك هاي جلوه هاي ويژه تصويري، عكاسي در جلوه هاي ويژه و چند نمونه اجرايي را بررسي كردند. رنجبر از 10 تكنيك مختلف ويژه تصويري نام برد كه در فيلم ها به كار گرفته مي شود. او گفت: جلوه هاي ويژه ميداني در جريان توليد يك فيلم و جلوه هاي ويژه تصويري در جريان پس از توليد يك فيلم استفاده مي شود. رجبي پور نيز عنوان كرد: خيلي از كارهاي جلوه هاي ويژه در يك فيلم به سادگي انجام مي شود، به طوري كه براي مخاطب محسوس نيست. تصحيح رنگ در صحنه هاي مختلف، حذف سيم و رينگ و طناب و اجسام اضافه از تصوير و يكنواخت كردن حركت دوربين، گريم ديجيتالي از جمله اين جلوه هاست كه در يك فيلم به چشم نمي آيد. عكاسي براي ساخت مدل هاي مورد نياز، تهيه بافت هاي مورد نياز صحنه، عكاسي پانوراما و تصاوير با بازه ديناميك بالا براي نورپردازي از جمله مواردي بود كه رجبي پور در عكاسي در جلوه هاي ويژه از آنها به عنوان موارد مهم ياد كرد. رجبي پور و رنجبر در پايان اين نشست به ارزيابي چند نمونه اجرايي پرداختند و جلوه هاي ويژه به كار گرفته شده در فيلم هاي "سايه وحشت " به كارگرداني عماد اسدي، "صندلي خالي " به كارگرداني سامان استركي، "سنگ، كاغذ، قيچي " به كارگرداني سعيد سهيلي و انيميشن "سفر به سرزمين دور " به كارگرداني ساسان پسيان را بررسي كردند. ششمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران تا 15 اسفند در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب داير است. * كنفرانس آموزشي مراحل توليد انيميشن روزانه برپا مي شود كنفرانس مراحل توليد انيميشن به شكل يك نشست تخصصي هر روز در ششمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، شركت فيلم سازي "پويا استوديو " مسؤوليت برپايي اين نشست ها را در بازار فيلم جشنواره بر عهده دارد و حضور عموم علاقه مندان در آن آزاد است. احسان پويا، مدير شركت پويا استوديو در باره اين كنفرانس آموزشي گفت: «در اين برنامه آموزشي، مراحل مختلف توليد انيميشن را بر اساس بنري كه در غرفه نصب كرده ايم از مرحله ايده پردازي تا نهايي شدن كار براي دانشجويان و علاقه مندان اين رشته هنري تشريح مي كنيم.» وي افزود: «با توجه به تخصصي بودن فضاي اين جشنواره، تلاش كرده ايم در برنامه خود مباحث تخصصي تر را بگنجانيم. به همين دليل جزئيات 36 مرحله اصلي براي ساخت هر اثر را تشريح مي كنيم و به شيوه برقراري ارتباط بين هر مرحله مي پردازيم.» شركت پويا استوديو در عرصه توليد آثار انيميشن تبليغاتي و كاراكتر انيميشن فعاليت مي كند. اين شركت تاكنون تيزرهاي تبليغاتي سايپا، شبكه العالم و بيمه آسيا را طراحي و اجرا كرده است. كنفرانس مراحل توليد انيميشن هر روز دو نوبت در ساعت هاي 13 و 17 برگزار مي شود. * «كتابچه اول» جشنواره پويانمايي تهران منتشر شد ويژه نامه ششمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران با عنوان "كتابچه اول " از سوي معاونت پژوهش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شد. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كانون، اين ويژه نامه كه از سوي فصلنامه "خط خطي " تهيه و تنظيم شده زير نظر كيارش زندي منتشر شده است. گفت وگو با محمدرضا كريمي صارمي دبير ششمين جشنواره پويانمايي تهران از جمله بخش هاي اين ويژه نامه است كه با عنوان "گامي به پيش " به چاپ رسيده است. در اين گفت و گو كريمي صارمي بخش هاي مختلف جشنواره بين المللي پويانمايي تهران را تشريح كرده است. در اين ويژه نامه فرزين يكدانه در مقاله اي با عنوان "تاريخ نقدگرايانه كامپيوتري و انيميشن " تاريچه اي از هنر انيميشن ارايه داده است. امير سحر خيز نيز در مقاله اي با عنوان "استادان تاپ، جوانان پاپ " به آسيب شناسي دوبله فيلم هاي انيميشن در ايران پرداخته است. در بخشي از اين ويژه نامه هيات انتخاب آثار جشنواره معرفي شده اند. گفت وگو با "پل دريزن " داور ششمين جشنواره پويانماي تهران از ديگر بخش هاي كتابچه اول است. برخي از آثار مطرح جشنواره در اين ويژه نامه مورد نقد و بررسي قرار گرفته است. انتشار زمان پخش انيميشن هاي ارايه شده در اين جشنواره بخشي از ويژه نامه كتابچه اول را به خود اختصاص داده است. ششمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران تا 15 اسفند در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در خيابان حجاب داير است.