Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 137028
تاریخ انتشار : 11 آبان 1388 0:0
تعداد مشاهدات : 11

سيستم صداگذاري اسكاري پروتولز در ايران آغاز به كار كرد

خبرگزاري فارس: سيستم صداگذاري (Pro Tools/Hd) كه اغلب كانديداهاي اسكار صداگذاري با آن كار شده، در ايران فعاليت اش را شروع كرد. «شهاب بابايي» متخصص صدا در گفت وگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره ويژگي هاي سيستم (Pro Tools/Hd) گفت: اين سيستم در آمريكا و اروپا بسيار شناخته شده است اما در ايران بهره گيري از آن بسيار كم اتفاق مي افتد. وي افزود: با اين سيستم، صداگذاري سينما، تله فيلم، سريال، موسيقي، دوبلاژ، انيميشن و نريشن انجام مي شود و داراي بالاترين كيفيت صدا در دنيا است. بابايي به فارس گفت: كاركردن با اين سيستم صدا، نياز به گذراندن دوره هاي خاص دارد كه در برخي از كشورهاي منطقه اين كلاس هاي آموزشي برگزار مي شود. ما به تازگي اين سيستم در ايران موجود است و قصد داريم در زمينه انيميشن و صداگذاري فيلم فعاليت گسترده اي را با اين سيستم، آغاز كنيم. وي با اشاره به ويژگي هاي اين سيستم صدا گفت: به طور كلي اين سيستم داراي دقت بالايي است و كارت صداهايي كه دارد، درجه يك هستند و از سال 1998 اغلب كانديداهاي اسكار صدا با اين سيستم كار كرده اند، چرا كه كارت صداي آن كيفيت و دقت بالايي دارد. بابايي به فارس گفت: كارت صداهايي كه در ايران در زمينه صداگذاري استفاده مي شود، براي اين كار استاندارد نيستند و اغلب آنها از 100 تا 2هزار دلار هزينه برمي دارند اما هزينه كارت صداي اين سيستم 12 تا 25 هزار دلار است. وي افزود: چند استوديو در ايران هستند كه با سيستم پيراميكس كار مي كنند كه سيستم خوب و درجه سه اي است ولي اين كه كيفيت آن چطور باشد، مهم است و هدف محصول كار است كه با اين سيستم، صداسازي، تداوم صدا در مكان دقت بالايي خواهد داشت. بر اساس اين گزارش، تاكنون چند انيميشن كوتاه و موسيقي فيلم سينمايي «خيابان بيست و چهارم» به كارگرداني سعيد اسدي با اين سيستم ساخته شده اند.