Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 140766
تاریخ انتشار : 19 دی 1388 0:0
تعداد مشاهدات : 14

نگارخانه محسن رسول اف افتتاح شد

خبرگزاري فارس: پس از 500 روز از درگذشت عكاس و طراح جوان، محسن رسول اف، نگارخانه اي مدرن به نام اين هنرمند افتتاح شد. به گزارش خبرگزاري فارس، نگارخانه محسن در مساحت 220 متر مربع داراي200 متر مربع ديوار نمايشگاهي است كه به دو سالن بسته و يك سالن باز و اتاق ويژه ميكس مديا كه به قابليت هاي گوناگوني براي نمايش آثار هنري اعم از نقاشي ، عكس ، مجسمه، چيدمان ، ويدئو آرت و ديجيتال آرت مجهز است. افتتاح اين نگارخانه مدرن با گشايش نمايشگاه گروهي عكس با عنوان «ديگري» همراه بود كه آثار 18 هنرمند را ارايه داده است. در آغاز مراسم افتتاح نگارخانه محسن كه در آن بهمن فرمان آرا، محمود دولت آبادي، آيدين آغداشلو، جواد مجابي، فرح اصولي و مرتضي پورصمدي حاضر بودند، «احسان رسول اف» مدير اجرايي اين گالري در سخناني هدف از راه اندازي اين نهاد خصوصي حوزه هنرهاي تجسمي را ضمن زنده داشتن نام محسن، ارايه نگاه آوانگارد هنرمندان نوگرا و جسور، حمايت از هنر پيشرو و معاصر ايران و رونق بخشيدن به اقتصاد هنر اعلام نمود. رسول اف گفت: نگارخانه محسن در طراحي و بهره مندي از تكنولوژي سعي كرده است مطابق معيارهاي بين المللي احداث شود و ما اميدواريم با ارايه آثار هنري خلاقه و معرفي هنرمندان نوجو به استانداردهاي بين المللي نزديك شويم. در ادامه اين مراسم، آيدين آغداشلو هنرمند و هنرشناس برجسته در سخناني راه اندازي نگارخانه محسن را اتفاقي خيلي خيلي مهم و مبارك ارزيابي نمود و گفت: گالري داري در ايران شغل فرهنگي جواني ست . نخستين نگارخانه در ايران در سال 1328 توسط استاد جوادي پور تأسيس شد و از آن روز نگارخانه با فراز و فرود كاري قريب به 60 سال است، فعالند. وي گفت : گالري داري با توجه به خصوصيات جامعه ما كاري بسيار دشوار و سخت است و براي نائل آمدن به يك گالري ممتاز به تعاملات گوناگوني نه تنها در عرصه هنر بلكه سياست ، اجتماع ، اقتصاد حتي بازارهاي جهاني دست يازيد. آيدين آغداشلو با اشاره به تاسيس نگارخانه محسن گفت: اينگونه نام محسن عزيز مي ماند و از اين پس در ذهن و خاطره اهالي هنر مانا جاودانه مي شود. حميد سوري هنرشناس و محقق هنر سخنران ديگر مراسم افتتاحيه گالري محسن و نمايشگاه گروهي عكس ديگري بود. سوري گفت : بعد از سال ها كه هنر معاصر ايران پناهي جز موزه هنرهاي معاصر نداشت، اكنون نهاد خصوصي آمده اند و هنر معاصر ايران را حمايت مي كنند. رويش اين نهادهاي خصوصي نظير گالري محسن كه مي خواهد فراتر از يك گالري حركت نمايد مي تواند اين اميد را نويد دهد كه حق هنر معاصر ايران ادا شود. سوري با تجليل از نمايشگاه عكس «ديگري» و آثار برجسته ارايه شده در اين نمايشگاه از فلسفه و مباني مفهومي ديگري نيز، گفت: نمود در آثار هنرمندان جوان نمايشگاه ديگري به مخاطب اين ايده را تقديم مي كند كه ديگري را غيرخودي و دشمن ندانيم و بدانيم من و شما براي ماندن در اجتماع به ديگري و ديگران نياز مبرم داريم. پيش از افتتاح نمايشگاه ديگري، علي اتحاد و مدير اين پروژه در سخناني با بسط تعريف عكس آن را يك رسانه خواند و توضيح داد مخاطبان در بازديد از نمايشگاه عكس «ديگري»، آثار ويدئو آرت، فتو اينستاليشن و... نيز خواهند ديد كه با توجه به خصلت ميان رسانه اي هر يك از آنها، آنها را عكس مي دانند هر يك از اين آثار متاثر از زندگي هنرمندان و ماحصل شرايط اجتماعي سياسي فرهنگي ست كه هنرمند با آن دست به گريبان است. در نمايشگاه عكس «ديگري» كه به عنوان نخستين نمايشگاه در نگارخانه محسن داير شده، آثار 18 هنرمند را به معرض تماشا گذاشته شده است كه تا 30 دي داير خواهد بود. در اين نمايشگاه آثار ژينوس تقي زاده، بهرنگ صمد زادگان، سميرا عليخان زاده، سميرا اسكندرفر، نيما اسماعيل پور، نيكو ترخاني، سهراب مصطفوي كاشاني، بهنام كامراني، كتايون كرمي، باربد گلشيري، فريد امير علي قاسمي ، با بك كاظمي ، كاوه كاتب سمرقندي، احمد ذوالفقاريان، ملودي حسين زاده ، حامد صحيحي ، بهروز راعي و موسيقي جعفري ارايه شده است و علاقمندان مي توانند همه روزه از آنها ديدن نمايند. نگارخانه محسن در خيابان ظفر (وحيد دستگردي) ،خيابان ناجي، خيابان فروزان ، بلوار ميناي شرقي، شماره 42 واقع است.