Index
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 156912
تاریخ انتشار : 16 شهریور 1390 0:0
تعداد بازدید : 87

بازي رايانه اي جديد با الهام از اسطوره هاي ايراني عرضه شد

توسعه دهندگان بازيهاي رايانه اي به تازگي بسته الحاقي را عرضه كردند كه كاركترهاي آن به صورت دستي حركات شخصيت ها در محيط D3 مكس و برگرفته از اسطوره هاي ايراني است. به گزارش خبرگزاري مهر، طراح بازي "گرشاسپ" از توليد يك بسته الحاقي تحت عنوان "معبد اژدها" خبر داد و گفت: بازي رايانه اي گرشاسپ بر اساس اسطوره هاي ايراني طراحي و ساخته شد كه در قالب DVD سال گذشته به بازار عرضه شد. وي با اشاره به داستان بازي رايانه اي گرشاسپ، خاطرنشان كرد: گرز "ثريت" ميراث باستاني خاندان جمشيد بود كه نسل به نسل به پسران جمشيد (تور، شيدسب و طورگ) رسيده و وسيله اي است براي آزمودن لياقت و وفاداري هر پسري به خاندانش كه توسط پدر در زمان مرگ به پسر منتقل مي شد" طورگ" نيز به پيروي از قانون خانداني، گرز را در نبردي از سرزمين تحت سلطه شاه ديوها باز پس گرفته و راهي ديار خود شده است. اسكندري ادامه داد: شاه ديوها كه از تعدي طورگ به سرزمين تحت سلطه اش برآشفته بود با گروهي از قوي ترين سربازان او را دنبال كرده تا اسير و اعدام كند و گرز ثريت را كه قبلا از سرزمين انسان ها دزديده بودند بازگرداند. وي توليد "معبد اژدها" را از فعاليت هاي اخير ذكر كرد و اظهار داشت: با بررسي نقاط قوت و ضعف بازي گرشاسپ يك بسته الحاقي (Expansion Pack) با نام "معبد اژدرها" براي بازي گرشاسپ در حال توليد است داستان اين بسته هرچند مرتبط با بازي گرشاسپ است ولي در آن شخصيت هاي جديدي نيز حضور دارند و داستان مستقلي را بازگو مي كند. طراح بازي رايانه اي "معبد اژدها" با بيان ويژگيهاي اين بازي، يادآور شد: "معبد اژدها" داراي عنصرهاي جديد گيم پلي است و گرافيك و مبارزات آن نيز بهبود يافته است ضمن آنكه محيط هاي جديدي ساخته شده و در كل بستر فني آن ارتقا يافته است. وي با تاكيد بر اينكه در بسته الحاقي شخصيت هاي جديد عرضه شده است، خاطر نشان كرد: داستان اين بازي به زماني قبل از ماجراهاي بازي گرشاسپ باز مي گردد. اين طراح بازيهاي رايانه اي در پاسخ به اينكه آيا در توليد اين دو بازي از دستگاه موشن كپچر استفاده شده است، توضيح داد: يكي از نقاط قوت بازي از ديد منتقدان داخلي و خارجي طراحي انيميشن ها بدون استفاده از دستگاه موشن كپچر است به گونه اي كه در هر دو بازي گرشاسب و معبد اژدها به جاي استفاده از دستگاه موشن كپچر به صورت دستي حركات شخصيت ها در محيط D3مكس طراحي شد. اين امر باعث شد با حفظ انيميشن هاي قبلي انيميشن هاي جديد را با همان تكنيك بازي گرشاسپ توليد كنيم. وي همچنين از طراحي engine براي طراحي اين بازيها خبر داد و اضافه كرد: براي ساخت بازي نياز به engine خاصي است كه براي طراحي و توليد اين بازيها اقدام به توليد engine آن كرديم. اسكندري با تاكيد بر اينكه براي توليد engine هر دو بازي از نرم افزارهاي متن باز استفاده شد، اظهار داشت: ساخت و طراحي اين engine به دست متخصصان داخلي يكي از نقاط قوت و مهم اين دو بازي است. وي در اين باره توضيح داد: engine مجموعه اي از ابزارهايي است كه به منظور پردازش گرافيكي، محاسبات فيزيكي، پخش صداها و تعريف كليه اجزاء در بازيها به كار مي رود. وي با بيان اينكه براي استفاده از بسته الحاقي نياز به بازي گرشاسپ نيست، ادامه داد: براي استفاده از هر دو بازي مي بايست ابتدا بر روي كامپيوتر نصب شود. هر چند كه "معبد اژدها" بسته الحاقي گرشاسپ است ولي براي نصب و استفاده از آن نياز به بازي اصلي نيست و در صورت نصب، در كنار بازي رايانه اي گرشاسپ قرار مي گيرد. وي با اشاره به مراحل اين بازيها، گفت: يكي ديگر از نقاط قوت گرشاسپ نحوه بارگذاري مراحل بود كه نياز به مرحله بندي ندارد و بازيكن مي توانست از ابتدا تا انتها بدون وقفه به پيش رود. در "معبد اژدها" اين ويژگي حفظ شده و در طول بازي شاهد صفحات بارگذاري يا توقف در بازي نخواهيم بود.