Index
ورود کاربر
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 158568
تاریخ انتشار : 10 دی 1390 0:0
تعداد مشاهدات : 89

حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني

بيداري اسلامي پژواک پيام انقلاب اسلامي ايران در دنیاست

پيام انقلاب ايران، چنان عميق و موثر بود که پژواک آن، اين روز ها به روشني، در جهان شنيده مي شود، پيامي که در يک کلام، بيداري اسلامي يا به عبارت ديگر، بيداري معنوي است...
يادگار حضرت امام(ره) حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني گفت: پيام انقلاب ايران، چنان عميق و موثر بود که پژواک آن، اين روز ها به روشني، در جهان شنيده مي شود، پيامي که در يک کلام، بيداري اسلامي يا به عبارت ديگر، بيداري معنوي است. ياد گار امام خميني(ره) در مراسم ويژه تجديد بيعت وزير و معاونان وزارت امور خارجه و همچنين، سفرا و روساي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي با آرمان هاي امام خميني که با اهداي تاج گل به پيشگاه رهبر کبير انقلاب همراه بود اظهار داشت: پيام انقلاب ما حاکم کردن معنويت توأم با عدالت در مديريت جهاني است که هم اکنون در جهان ديده مي شود. امروز، بيداري اسلامي، تذکار پيام انقلاب اسلامي است. يادگار امام در ادامه به آفت ها و آسيب هاي اجتماعي بيداري اسلامي پرداخت و اظهار داشت: اگر مانند همه مسائل ديگر، از اين بيداري بزرگ، مراقبت نشود، آفت زده مي شود. بزرگ ترين آفت هر چيزي، در درون خود آن است. براي اينکه چيزي زمين بخورد، کافي است در آن افراط شود. وي با اشاره به انتخابات اخير مصر گفت: ترس از قبضه انقلاب توسط سلفي ها، نکته درستي است. ويژگي افراطي ها اين است که يک مرتبه خود را در بالا ترين نقطه مديريت مي نشانند. يادگار امام با تاکيد بر به کار بردن طالبانيسم به جاي سفلي گري اظهار داشت: طالباني گري يک آفت است. اگر مراقب نشويم، مدعيان اين روش، با توسط به شيوه هاي خاص، به معنويت و بيداري تير خلاص مي زنند. يادگار امام با بيان اينکه ائمه الگوي انقلاب و مظهر تعادل هستند، گفت: مذهب اهل بيت، بويژه اماميه در ميان تمام فرق اسلامي، نقطه تعادل است. در همه دوره هاي اسلامي، هيچ نحله اي به اندازه شيعه، در نقطه اعتدال نايستاده است. انقلاب اسلامي به عنوان نماينده مذهب اهل بيت، بزرگ ترين پايگاه و ويژگي خود را در تعادل مي داند. وي افزود: امروز با گام سوم پيام تاريخي امام مواجه هستيم. اين جريان از دو ناحيه لطمه مي خورد. يکي از طرف کساني که از بيخ، معنويت و دين را رد مي کنند و ديگري از سوي کساني است که افراطي گري مي کنند.