Index
Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 169718
تاریخ انتشار : 24 مرداد 1392 0:0
تعداد بازدید : 96

دکتر بابک نگاهداری معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی

ایران به قطب تولید بازی های رایانه ای منطقه تبدیل شد

تدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کشورمان را به قطب تولید این بازی ها در منطقه تبدیل کرد...
معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح دستاوردهای تأسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: تدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کشورمان را به قطب تولید این بازی ها در منطقه تبدیل کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بابک نگاهداری افزود: گسترش و بسط فرآیند تولید بازی رایانه ای که رویکرد اصلی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، موجب شده تا امروز در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای شاهد عرضه بیش از 220 اثر جدید تولید شده در داخل کشور باشیم. نگاهداری ادامه داد: تمرکز حمایت هدفمند و نظارت مستمر بر روند تولید بازی های رایانه ای که یکی دیگر از راهبردهای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، موجب شد تا بنیاد ملی بازی های رایانه ای بتواند بدون ورود در عرصه اجرا وظائف خود را انجام دهد. معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کشور در زمینه بازی های رایانه ای و توجه خوبی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ظرفیت داشت، موجب شد تا امروز صدها شرکت بهره مند از فناوری داخلی در این عرصه فعال باشند. وی افزود: البته اصل این جهش، مرهون توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع و فرمان معظم له به شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لزوم ساماندهی موضوع بازی های رایانه ای به عنوان یکی از محمل های انتقال پیام های فرهنگی ترویج و سبک زندگی است. نگاهداری ادامه داد: خوشبختانه نگاه جامع نگری که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلور یافته است، زمینه بسیار مناسبی را برای تولید و عرضه بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی فراهم کرده است. وی گفت: توجه به موضوع آموزش برای تربیت سرمایه انسانی متخصص برای فعالیت در این عرصه، که در حقیقت پشتوانه اصلی حوزه تولید است، موجب شده تا امروز شاهد یک نسل متعهد و متخصص توانمند در عرصه تولید بازی رایانه ای باشیم. معاون شورا افزود: در یک کلام می توان گفت مصوبه مهم و راهگشای شورای عالی انقلاب فرهنگی همه حلقه های زنجیره حوزه بازی های رایانه ای اعم از تولید، توزیع، آموزش و... را مورد توجه قرار داده است.